Rabu, 11 Februari 2009

Sumber Air

Air...air...air. Macamana nak dapat sumber air. Bila tanya dengan pegawai pertanian, tiada peruntukan. Ni yang masalahnya. Pakcik ujang pun tak ada info. Tapi aku tak putus asa. Aku browse forum 2 pertanian. Aku search yang berkaitan dengan telaga/perigi. Ada seorang mamat tu beri idea supaya menghubungi JPS tempatan. Manalah tahu peruntukan dari kerajaan. Aku ke website JPS melaka dan dapat email seorang yang bertitle Ir. Aku hantar email, tak sampai 2 jam ada orang call nak pergi tengok tapak projek. Apa lagi, terus aku ambil half day keesokkannya. Wakil JPS mengatakan yg ada kemungkinan perigi sudah tak ada air. Dia kata ada peruntukan tube well. So dia nak propose agar tempat aku dijadikan perintis tetapi memakan sedikit masa. Aku setuju. Aku kata yang aku ada rancang nak korek pakai JCB. Dia kata proceed , kalau ada air call dia. (tbc)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan